[ninux-dev] Prossimi miglioramenti netengine

Alessandro Bucciarelli bucciarelli.alessandro at gmail.com
Mon Nov 10 19:18:22 CET 2014

Ciao tutti,
in riferimento alla discussione sulla pull request:
https://github.com/ninuxorg/netengine/pull/35#, un piccolo appunto
sull'idea di fare strip con una regex (re) dei caratteri fuori gamma per un
indirizzo MAC

Hi guys,
> I don't agree in stripping all but [a-fA-F0-9]. I'm going to make the
> point clear.
> Image we receive a strange MAC address AA:AA:GG:GG:AA:AA, which is clearly
> wrong (it has G's).
> The strip on G's will produce AA:AA:AA:AA. After some manipulations on the
> MAC we will obtain AAAAAA, ready for the lookup into the manufacturer's
> dictionary.
> Sadly, this will produce a valid manufacturer because AAAAAA is in the
> dictionary, even though the initial mac address wasn't.

> [...]

In sintesi, l'applicazione di una re porterebbe al "compattamento" della
stringa tramutando potenzialmente un MAC address invalido in uno valido.

A presto

Alessandro Bucciarelli